8 marca 2022 / Warsaw Press

Wystartowała kampania „Diagnoza: Nowotwór”

7 marca rozpoczęła się kampania „Diagnoza: Nowotwór”. Jej celem jest szeroka edukacja czytelników na temat chorób onkologicznych, diagnostyki oraz możliwości leczenia. Organizatorzy podejmują kwestię codziennych wyzwań i problemów, z jakimi borykają się chorzy. Zwracają również uwagę na istotę regularnych badań profilaktycznych i zwiększają świadomość społeczeństwa w tym temacie.

Wystartowała kampania „Diagnoza: Nowotwór”

Pamiętajmy o profilaktyce nowotworów. Im wcześniej wykryty nowotwór, tym większa szansa na wyleczenie.

W 2021 roku tylko 35 proc. pań z grupy ryzyka (w wieku 50-69 lat) zgłosiło się na badanie mammograficzne. Jeszcze gorzej sytuacja wygląda w przypadku badań cytologicznych – w tamtym roku zaledwie niecałe 13 proc. kobiet w wieku 25-59 lat miało wykonaną cytologię. Dane te są zatrważające i będą w kolejnych latach wpływać na wykrywalność nowotworów w zaawansowanym stopniu rozwoju, a więc w momencie, w którym szanse na wyleczenie są zdecydowanie mniejsze. 

Kampania opiera się na trzech kanałach komunikacji (prasa, Internet, dystrybucja bezpośrednia). Rozpoczęła się publikacją dodatku tematycznego w Gazecie Wyborczej. Równolegle jest kontynuowana w Internecie na dedykowanym portalu warsawpress.com.

Jako patron medialny wydarzenia na naszym portalu stopniowo będziemy zamieszczać artykuły pochodzące z kampanii.

Źródło: Informacja prasowa 

Podobne artykuły