25 września 2023 / Materiał prasowy

Startuje OnkoRadar

Rusza projekt edukacyjny OnkoRadar skierowany do pacjentów z ostrą białaczką szpikową i ich bliskich. Organizatorzy za jego pośrednictwem będą dostarczać nie tylko wiedzę na temat choroby, ale również narzędzia potrzebne do radzenia sobie z nią. W pierwszej z odsłon cyklu zapraszają do wysłuchania rozmów z psychoonkologiem i wykładowcą WUM Adrianną Sobol, która pomaga zrozumieć, jakie emocje towarzyszą diagnozie, jak sobie z nimi radzić oraz gdzie można szukać wsparcia w radzeniu sobie ze stresem i lękiem związanym z chorobą.

Startuje OnkoRadar

Choroba onkologiczna, zwłaszcza ostra białaczka szpikowa, która ze względu na ostry przebieg wymaga podjęcia natychmiastowych działań, radykalnej zmiany codzienności i wdrożenia leczenia jest jednym z najtrudniejszych doświadczeń, jakie może przeżyć pacjent i jego rodzina. W takiej sytuacji osoba chora potrzebuje nie tylko odpowiedniego leczenia, ale również wsparcia emocjonalnego i informacyjnego, które pozwoli mu lepiej radzić sobie z koniecznością odnalezienia się w nowej, bardzo trudnej roli – roli pacjenta hematoonkologicznego.

OnkoRadar to projekt edukacyjny dla pacjentów z ostrą białaczką szpikową i ich bliskich, w ramach którego zostaną omówione wszystkie aspekty związane z leczeniem, odżywianiem, trudnymi emocjami związanym z chorobą i wsparciem pacjenta. Celem przedsięwzięcia jest dostarczenie pacjentom i ich rodzinom nie tylko wiedzy na temat choroby, ale również narzędzi potrzebnych do radzenia sobie z nią. Zaproszeni do studia eksperci: hematoonkolog, psychoonkolog, dietetyk odpowiedzą na najważniejsze pytania na temat diagnozy, rokowań, leczenia, odżywiania oraz tego, jak radzić sobie z trudnymi emocjami w chorobie i gdzie szukać wsparcia.

Trudne emocje pacjenta

Emocje są bardzo istotnym aspektem w procesie leczenia, dlatego pierwsza część naszego cyklu poświęcona została wsparciu psychologicznemu. Jak pokazało badanie przeprowadzone wśród pacjentów hematologicznych, w momencie diagnozy 55% ankietowanych odczuwa strach, a 42% zaskoczenie.

Projekt OnkoRadar jest częścią kampanii przygotowanej przez firmę Abbvie.