Inne mieloproliferacje - aktualności

31.07.2018 / hematoonkologia.pl / Aktualności

Personalizacja leczenia chorób mieloproliferacyjnych - rozmowa prof. Tomasza Sachy z prof. Alessandro Vanucchim

Prof. Tomasz Sacha i prof. Alessandro M. Vannucchi rozmawiają o personalizacji podejścia do leczenia chorób mieloproliferacyjnych, wskaźnikach rokowniczych i praktyce klinicznej stosowania ruksolitynibu.

5.07.2018 / hematoonkologia.pl / Aktualności

Prof. Hans Kvasnicka gościem konferencji "Wyzwania w Hematologii MDS-MPN"

Światowej sławy ekspert w dziedzinie mielofibrozy będzie gościem konferencji "Wyzwania w Hematologii MDS-MPN", która odbędzie się w Krakowie w dniach 7-8 września 2018r.

12.12.2017 / hematoonklogia.pl / Aktualności

Współczesna diagnostyka ultrasonograficzna powiększonej śledziony jako kluczowy aspekt monitorowania postępów leczenia pacjentów z mielofibrozą

Przedstawiamy Państwu materiał wideo, w którym dr hab. n. med. Wojciech Kosiak z Kliniki Pediatrii, Hematologii i Onkologii GUMed przeprowadza instruktażowe ultrasonograficzne badanie wielkości śledziony. Jak podkreśla ekspert, jest to niezwykle istotne badanie służące monitorowaniu postępów terapii pacjentów z chorobami hematologicznymi takimi jak mielofibroza. Ekspert wyjaśnia krok po kroku w jaki sposób prawidłowo przeprowadzić badanie oraz podkreśla, iż tylko cykliczne wykonywanie badania jest markerem postępów terapii.

20.04.2017 / hematoonkologia.pl / Aktualności

Hematology Experts Forum - zapraszamy już za rok!

W dniach 24-25 lutego 2017 roku odbyło się V Hematology Experts Forum połączone ze spotkaniem Grupy Roboczej PBSz. Zapraszamy do zapoznania się z reportażem. Do zobaczenia na kolejnym spotkaniu!

18.04.2017 / hematoonkologia.pl / Aktualności

Rozmowa ekspertów ds. mielofibrozy - Prof. Tomasz Sacha w rozmowie z prof. Hansem Kvasnicka

Gościem specjalnym Hematology Experts Forum był wybitny hematolog – prof. Hans Michael Kvasnicka, który w świecie nowoczesnej medycyny zasłynął pracami nad oceną obrazu morfologicznego szpiku u pacjentów zmagających się z mielofibrozą. Spotkanie hematologów, w którym rokrocznie uczestniczy ok. 100 ekspertów z całej Polski, stwarza doskonałą okazję, aby poznać wyniki najnowszych obserwacji w zakresie leczenia mielofibrozy.

23.02.2017 / hematoonkologia.pl / Edukacja - Inne mieloproliferacje

Światowej sławy ekspert i klinicysta prof. Hans Michael Kvasnicka gościem Hematology Experts Forum

Gościem specjalnym tegorocznego Hematology Experts Forum będzie wybitny hematolog – prof. Hans Michael Kvasnicka, który w świecie nowoczesnej medycyny zasłynął pracami nad oceną obrazu morfologicznego szpiku u pacjentów zmagających się z mielofibrozą. Spotkanie hematologów, w którym rokrocznie uczestniczy ok. 100 ekspertów z całej Polski, stwarza doskonałą okazję, aby poznać wyniki najnowszych obserwacji w zakresie leczenia mielofibrozy. Hematology Experts Forum 2017 odbędzie się już w dniach 24-25 lutego w Warszawie.

25.01.2017 / Joanna Wawiórka-Kamieniecka / hematoonkologia.pl / Aktualności

Dobra wiadomość dla pacjentów z mielofibrozą: Ministerstwo Zdrowia podjęło decyzję o refundacji leczenia dla tej grupy pacjentów

Od 1 stycznia br. decyzją Ministerstwa Zdrowia finansowaniem została objęta pierwsza terapia celowana dla pacjentów z mielofibrozą, która nie tylko poprawia komfort życia, ale również wydłuża czas przeżycia. Dzięki porozumieniu między producentem leku a Ministrem Zdrowia, pacjenci kwalifikujący się do programu lekowego zostali objęci leczeniem od dnia obowiązywania decyzji, bez konieczności oczekiwania na terapię.

18.01.2017 / hematoonkologia.pl / Aktualności

Doniesienia dotyczące nowotworów mieloproliferacyjnych z ASH 2016 [wideo]

Prof. Joanna Góra-Tybor przedstawia interesujące doniesienia dotyczące nowotworów mieloproliferacyjnych z dorocznego spotkania Amerykańskiego Stowarzyszenia Hematologów - zastosowanie interferonu w I linii leczenia pacjentów z czerwienicą prawdziwą (PV) i z nadpłytkowością samoistną oraz włoskie badanie dotyczące stosowania ruksolitynibu u chorych na mielofibrozę.

22.11.2016 / mk/hematoonkologia.pl / Edukacja - Inne mieloproliferacje

Ciąża u pacjentek ze zdiagnozowaną mieloproliferacją – doświadczenia brytyjskie

Wśród ciężarnych chorych na nowotwory mieloproliferacyjne (MPN) istnieje wyższe ryzyko powikłań u matki i płodu, co stanowi ogromne wyzwanie.

3.11.2016 / mk / hematoonkologia.pl / Edukacja - Inne mieloproliferacje

Związek między płcią a nasileniem i rodzajem objawów u chorych na mieloproliferacje

Choroby mieloproliferacyjne, w tym czerwienica prawdziwa, nadpłytkowość samoistna i zwłóknienie szpiku kostnego, wyróżnia podobny profil objawów, niekiedy zagrażających życiu powikłań oraz obniżona jakość życia. Co ciekawe, wpływ płci chorych na symptomy nowotworów mieloproliferacyjnych wciąż nie został dostatecznie zbadany.

10.06.2016 / hematoonkologia.pl / Aktualności

Doniesienia na temat nowotworów mieloproliferacyjnych / EHA 2016

Zapraszamy do obejrzenia materiału.

11.02.2016 / Novartis Polska / Aktualności

Ruksolitynib skuteczny w terapii pacjentów z mielofibrozą i czerwienicą prawdziwą

Warszawa, 11 lutego 2016 r. — firma Novartis informuje, że badania III fazy COMFORT – II nad ruksolitynibem wykazały poprawę stanu zdrowia pacjentów
z mielofibrozą i czerwienicą prawdziwą.

27.11.2015 / dr K. Mądry / Aktualności

Perspektywy i rekomendacje Międzynarodowej Grupy Roboczej MDS/MPN w patogenezie, diagnostyce i przebiegu klinicznym u chorych na nowotwory mielodysplastyczne/mieloproliferacyjne

W Hematologica ukazały się rekomendacje Międzynarodowej Grupy Roboczej MDS/MPN odnośnie patogenezy, diagnostyki i przebiegu klinicznego u chorych na nowotwory mielodysplastyczne/mieloproliferacyjne.

26.05.2015 / mk/hematoonkologia.pl / Edukacja - Inne mieloproliferacje

Wytyczne na rok 2015 dotyczące rozpoznawania i leczenia czerwienicy prawdziwej i nadpłytkowości samoistnej

Czerwienica prawdziwa (ang. polycythemia vera, PV) i nadpłytkowość samoistna (ang. essential thrombocythemia, ET) są nowotworami mieloproliferacyjnymi charakteryzującymi się odpowiednio erytrocytozą i trombocytozą. Inne cechy tych jednostek chorobowych obejmują leukocytozę, splenomegalię, zakrzepicę, krwawienie, zaburzenia mikrokrążenia, świąd oraz ryzyko transformacji do białaczki lub włókniaka.

24.11.2014 / dr hab. J. Góra-Tybor / Edukacja - Inne mieloproliferacje

Co nowego w przewlekłych nowotworach mieloproliferacyjnych Ph ujemnych? - EHA 2014

Tematem, który zdominował sesje poświęcone przewlekłym nowotworom mieloproliferacyjnym (MPN) Ph minus było odkrycie nowej mutacji charakterystycznej dla nadpłytkowości samoistnej (ET) i mielofibrozy (MF) dotyczącej genu dla kalretikuliny (CARL). Markery molekularne MPN Ph minus zostały szeroko omówione na sesji satelitarnej firmy Novartis (NCP Cross, AM Vannucchi).

4.11.2014 / IBX/Rynek Zdrowia / Edukacja - Inne mieloproliferacje

Kolejne nowelizacje list refundacyjnych nie uwzględniają nowoczesnego, skutecznego leczenia mielofibrozy

Sytuację chorych rozumieją parlamentarzyści z Zespołu ds. Chorób Rzadkich i Zespołu ds. Onkologii, którzy przekazali ministrowi zdrowia stanowisko dotyczące objęcia refundacją leków sierocych, w których - tak jak w mielofibrozie - zapadalność nie przekracza 1 przypadku na 50 tys. osób.

2.10.2014 / dr hab. J. Góra-Tybor / Aktualności

Przeszczep alogeniczny ze zredukowanym kondycjonowaniem u pacjentów z mielofibrozą – wyniki prospektywnego badania MPD-RC 101

U pacjentów z mielofibrozą (MF) w stadium zaawansowanym, w stopniu ryzyka pośrednim-2 i wysokim alogeniczne przeszczepienie szpiku kostnego jest rekomendowaną opcją terapeutyczną. Niestety procedura ta u chorych na MF wiąże się z wysoką śmiertelnością. Stąd próby poprawy wyników m.in. poprzez zastosowanie zredukowanego kondycjonowania. Publikacje dotyczące wyników przeszczepiania szpiku w MF są stosunkowo nieliczne i w większości mają charakter retrospektywny.

1.04.2014 / dr hab. J. Góra-Tybor / Edukacja - Inne mieloproliferacje

Somatyczne mutacje genu kalretikuliny – nowy marker genetyczny w przewlekłych nowotworach mieloproliferacyjnych

W grudniu 2013 w New England Journal of Medicine dwie niezależne grupy badawcze opublikowały prace dotyczące odkrycia mutacji somatycznych w genie dla kalretikuliny (CALR) u pacjentów z przewlekłymi nowotworami mieloproliferacyjnymi(MPN) Ph ujemnymi.

27.11.2013 / dr hab. J. Góra-Tybor / Edukacja - Inne mieloproliferacje

Nowo odkryte zmiany genetyczne w przewlekłej białaczce neutrofilowej i atypowej przewlekłej białaczce szpikowej – implikacje diagnostyczne i terapeutyczne

Przewlekła białaczka neutrofilowa (CNL)  i atypowa przewlekła białaczka szpikowa (aCML) to rzadkie przewlekłe nowotwory mieloproliferacyjne o złym rokowaniu.

2.11.2013 / dr hab. J. Góra-Tybor / Edukacja - Inne mieloproliferacje

Analiza przeżycia i czynników prognostycznych w grupie 1545 pacjentów z czerwienicą prawdziwą

W artykule przedstawiono wyniki retrospektywnej, wieloośrodkowej analizy przeżycia  i rokowania dla pacjentów z czerwienicą prawdziwą (PV).