Życie z chorobą - porady

5.11.2018 / hematoonkologia / Aktualności

Wsparcie w terapii szpiczaka plazmocytowego - dieta

Terapia onkologiczna to nie tylko wykorzystanie najnowszej wiedzy medycznej. W procesie leczenia równie ważne co dostępność do leków istotne jest wsparcie psychologiczne, dietetyczne oraz pomoc rehabilitacyjna.

26.10.2018 / hematoonkologia.pl / Aktualności

Wsparcie w terapii szpiczaka plazmocytowego - aktywność fizyczna

Terapia onkologiczna to nie tylko wykorzystanie najnowszej wiedzy medycznej. W procesie leczenia równie ważne co dostępność do leków jest wsparcie psychologiczne, dietetyczne oraz pomoc rehabilitacyjna.

7.03.2018 / Ewa Biernacka / hematoonkologia.pl / Aktualności

Seksualność mężczyzny

W chorobie nowotworowej seksualność schodzi na dalszy plan, spada pożądanie, priorytetem staje się walka o zdrowie i życie. Leczenie chirurgiczne, radioterapia, szczególnie jeśli są zlokalizowane w pobliżu genitaliów, oraz zmiany hormonalne pod wpływem leczenia mogą zaburzać erekcję, a wpływ chemioterapii upośledzać płodność oraz rodzić silne negatywne emocje: lęk, strach, złość, żal, smutek, wstyd.

25.01.2018 / hematoonklogia.pl / Aktualności

O raku przy kawie - poradnik dla pacjentów onkologicznych

Serdecznie zapraszamy Państwa do zapoznania się z treścią poradnika stworzonego przez Fundację Onkocafe - Razem Lepiej z myślą o pacjentach onkologicznych.

22.01.2018 / Ewa Biernacka / hematoonkologia.pl / Aktualności

Dajmy szansę rozwoju ciąży powikłanej rakiem!

To, jakie będą kierunki badań dotyczących metod leczenia kobiet  ciężarnych chorych na raka, zależy w dużej mierze od ustaleń obradującej 19-20 stycznia w Warszawie Międzynarodowej Grupy Badawczej Rak, Płodność, Ciąża (ang. International Network on Cancer, Infertility and Pregnancy INCIP).

15.11.2017 / hematoonkologia.pl / Informacje dla chorych - aktualności

Jak sobie radzić w chorobie onkologicznej - rady psychoonkologa

Jak sobie poradzić ze strachem? Jak sobie poradzić z chorobą przy pomocy odpowiedniego nastawienia i z wykorzystaniem własnych zasobów?

15.11.2017 / Ewa Biernacka / hematoonkologia.pl / Aktualności

Konsekwencje społeczne choroby nowotworowej – perspektywa pacjenta

Myśli na temat sytuacji pacjentów onkologicznych pochodzą z wykładów psychoonkologa klinicznego dr Marioli Kosowicz, kierującej Poradnią Psychoonkologii w Centrum Onkologii – Instytucie im. Marii Skłodowskiej-Curie w Warszawie.

9.11.2017 / Ewa Biernacka / hematoonkologia.pl / Aktualności

Sytuacja chorego na nowotwór z punktu widzenia socjologa

Myśli na temat sytuacji pacjentów onkologicznych pochodzą z wykładów dr n. społ. Antoniny Doroszewskiej, socjologa z Zakładu Dydaktyki Ginekologiczno-Położniczej WUM.

9.09.2017 / dr M. Morawska / Życie z chorobą - porady

Zwalczanie objawów niepożądanych w przebiegu terapii szpiczaka plazmocytowego

Poza chemioterapią, która ma podstawowe znaczenie dla opanowania choroby i uzyskania remisji, pacjenci wymagają stosowania także innych leków i procedur medycznych, które mają za zadanie poprawić jakość życia i wspomóc chorego w trakcie chemioterapii.

11.08.2017 / Joanna Czuwara / Życie z chorobą - porady

Wskazówki dermatologa - jak chronić i pielęgnować skórę podczas terapii przeciwnowotworowej

Pacjenci otrzymujący terapię przeciwnowotworową powinni unikać urazów mechanicznych, zadrapań, słońca, preparatów z alkoholem, perfumowanych oraz starannie i systematycznie pielęgnować skórę.

8.08.2017 / dr hab. M. Samardakiewicz / Życie z chorobą - porady

Standardy opieki psychoonkologicznej

Każdy pacjent, u którego rozpoznano nowotwór i jego bliscy powinni mieć możliwość skorzystania z opieki psychoonkologicznej i uzyskania wsparcia nie tylko w momencie diagnozy, ale na wszystkich etapach leczenia.

4.08.2017 / Dr S. Berwid-Wójtowicz / Życie z chorobą - porady

Wybrane zalecenia dietetyczne w trakcie leczenia nowotworów, w tym hematologicznych

Wytyczne żywienia pacjenta onkologicznego powinny uwzględnić: stan odżywienia przed chorobą, wpływ na stan odżywienia wywołany nowotworem, wpływ podjętej terapii na stan odżywienia.