Życie z chorobą - materiały ogólne

2.11.2018 / hematoonkologia.pl / Informacje dla chorych - aktualności

Testament - czy jego sporządzenie może nam przynieść poczucie bezpieczeństwa?

Początek listopada to szczególny czas, który poświęcamy refleksji i zadumie. Częściej też kierujemy swoje myśli ku sprawom związanym z przemijaniem. Pacjentom hematoonkologicznym oraz ich bliskim i przyjaciołom temat ten towarzyszy częściej niż osobom zdrowym. Brak poczucia bezpieczeństwa związany z chorobą często towarzyszy im nawet po wyjściu z choroby. Niezależnie od tego czy borykamy się z poważną chorobą czy cieszymy się pełnią zdrowia, warto pomyśleć o napisaniu testamentu.

13.02.2018 / hematoonkologia.pl / Aktualności

Oncofertility - nie jesteśmy całkiem bezradni

Kwestie, jak zachować płodność przed rozpoczęciem terapii nowotworowej (kobiety i mężczyźni), które leki / terapie stwarzają największe ryzyko niepłodności, dokąd pacjenci mogą się udać po pomoc – wyjaśnia prof. dr hab. Roman Smolarczyk, spec. położnik-ginekolog, endokrynolog, spec. ginekologii endokrynologicznej i rozrodczości, kierownik Kliniki Endokrynologii Ginekologicznej w Szpitalu Klinicznym im. księżnej Anny Mazowieckiej w Warszawie.

2.02.2018 / hematoonkol / Aktualności

“Biała sobota” w ramach XVIII Dnia Drzwi Otwartych

Światowy Dzień Walki z Rakiem to święto ustanowione na Światowym Szczycie Walki z Rakiem, zorganizowanym pod egidą prezydenta Francji i dyrektora generalnego UNESCO w lutym 2000 roku.

31.01.2018 / hematoonkologia.pl / Aktualności

Część II - Pozytonowa Tomografia Emisyjna (PET CT) - Jak wygląda badanie?

Pozytonowa Tomografia Emisyjna (PET-CT) to nowoczesne badanie obrazowe, które można wykorzystać w celu wykrycia i monitorowania leczenia wielu chorób. Badanie PET-CT jest niezwykle cenne w procesie leczenia chłoniaka Hodgkina.

24.01.2018 / hematoonklogia.pl / Aktualności

Część I - Pozytonowa Tomografia Emisyjna (PET CT) - Wszystko co warto wiedzieć o badaniu

16.01.2018 / rynekzdrowia.pl / Aktualności

Kraków: nowy sprzęt ułatwi leczenie personalizowane

Szpital Uniwersytecki w Krakowie podnosi jakość świadczonych usług za sprawą zakupionego za ponad 1,3 mln zł nowego sprzętu dla Zakładu Diagnostyki Hematologicznej. Aparatura pozwoli na rozwój medycyny personalizowanej, głównie dla pacjentów z podejrzeniem choroby nowotworowej szpiku kostnego.

10.01.2018 / hematoonkologia.pl / Aktualności

Jaka jest sytuacja pacjentów hematoonkologicznych w Polsce?

Jak wygląda sytuacja pacjentów hematoonkologicznych w Polsce? Przedstawiamy materiał filmowy, w którym dr Małgorzata Gałązka-Sobotka, dyrektor Instytutu Zarządzania w Ochronie Zdrowia Uczelnia Łazarskiego opowiada ile osób choruje na ten typ nowotworu i jakie terapie dostępne są w naszym kraju.

27.12.2017 / hematoonkologia.pl / Informacje dla chorych - aktualności

PRZEWLEKŁA BIAŁACZKA LIMFOCYTOWA (PBL) BEZ TAJEMNIC: Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania

Białaczka to nowotwór, który powstaje w wyniku mutacji jednej komórki układu krwiotwórczego lub limfoidalnego i jest potomstwem tej jednej komórki. W zależności od tego jaka komórka ulegnie tej mutacji i jak szybko się rozwija ma on różny charakter i nazwę. Przewlekła białaczka limfocytowa jest wolno postępującym nowotworem powstającym w wyniku mutacji komórki z jednego rodzaju limfocytów, zwanych limfocytami B.

12.12.2017 / IB/Rynek Zdrowia / Aktualności

Koordynowana opieka zdrowotna nad pacjentami z nowotworami krwi: jaki model jest najlepszy?

Eksperci Instytutu Zarządzania w Ochronie Zdrowia Uczelni Łazarskiego pod kierownictwem dr n. ekon. Małgorzaty Gałązki-Sobotki przeprowadzili badania eksperckie i pacjenckie dot. opieki hematoonkologicznej.

8.12.2017 / hematoonkologia.pl / Aktualności

Policjanci versus przestępcy: idea przeszczepu szpiku

Komórki nowotworowe działają jak grupa przestępcza opanowująca nowe dzielnice miasta, a policja która powinna stać na straży miasta nie widzi problemu i pozwala się rozrastać organizacji przestępczej na kolejne obszary. Tylko nowy oddział policji przywieziony do miasta może zaradzić tej niebezpiecznej sytuacji.  Używając bardzo obrazowej metafory prof. Tomasz Wróbel, szef Katedry i Kliniki Hematologii, Nowotworów Krwi i Transplantacji Szpiku tłumaczy ideę przeszczepu szpiku.

15.11.2017 / hematoonkologia.pl / Informacje dla chorych - aktualności

Jak sobie radzić w chorobie onkologicznej - rady psychoonkologa

Jak sobie poradzić ze strachem? Jak sobie poradzić z chorobą przy pomocy odpowiedniego nastawienia i z wykorzystaniem własnych zasobów?

25.08.2017 / dr M. Morawska / Życie z chorobą - materiały ogólne

Ból jest doświadczeniem emocjonalnym

Ból jest doświadczeniem czuciowym i emocjonalnym, które jest subiektywnie odbierane jako nieprzyjemne i wiąże się z rzeczywistym lub potencjalnym uszkodzeniem tkanek.

21.06.2017 / hematoonklogia.pl / Życie z chorobą - materiały ogólne

Chorzy na przewlekłą białaczkę szpikową z perspektywą odstawienia leczenia

UE wydała zgodę na uwzględnienie informacji o możliwości odstawienia leczenia (Treatment Free Remission tj. TFR) w Charakterystyce Produktu Leczniczego nilotynib firmy Novartis.

7.06.2017 / Newsrm.tv / Życie z chorobą - materiały ogólne

Pokonanie raka to nie koniec walki

Oszpecona uroda, nadszarpnięte poczucie kobiecości, depresja - to jedne z wielu uczuć jakie towarzyszą kobietą, które pokonały raka. Sam koniec walki z nowotworem nie oznacza końca problemów. Oficjalne dane podają, że u 25% osób, które po zakończonym leczeniu onkologicznym otrzymują informację o remisji choroby, stwierdza się zespół stresu pourazowego (PTSD) i depresję. Mówi Marta Szklarczyk, fundacja Rak'n'Roll oraz Sylwia Biegała, pacjentka.