hematoonkologia.pl - portal edukacyjny dla lekarzy

AKTUALNOŚCI - HEMOFILIA

/ dr M. Górska-Kosicka

Postępowanie w ostrych zespołach wieńcowych u pacjentów z hemofilią

Wraz z wiekiem u chorych na hemofilię rośnie ryzyko wystąpienia chorób układu sercowo-naczyniowego. Lekarze kardiolodzy nie mają doświadczenia w leczeniu choroby niedokrwiennej serca w tej grupie pacjentów. Przedstawiony artykuł prezentuje zalecenia ekspertów dotyczące postępowania w ostrych zespołach wieńcowych u chorych na hemofilię.

/ dr J. Zdziarska

Badania endoskopowe u chorych na wrodzone skazy krwotoczne – kiedy wystarczy podawanie samego kwasu traneksamowego?

Liczba zabiegów endoskopowych u chorych na skazy krwotoczne wzrasta wraz z wydłużaniem się czasu życia tej populacji pacjentów. Wskazania obejmują badania profilaktyczne (np. z uwagi na rodzinne obciążenie nowotworami p. pokarmowego), diagnostyczne w celu ustalenia przyczyny krwawień czy też w przebiegu chorób towarzyszących (np. choroby zapalne jelita grubego, żylaki przełyku).

/ dr M. Górska-Kosicka

Opieka nad pacjentem z hemofilią w starszym wieku

W związku dostępnością koncentratów czynników krzepnięcia, skutecznym leczeniem krwawień, średnia długość życia pacjentów z hemofilią znacznie się wydłużyła.

/ dr I. Woźnica-Karczmarz

Prowadzenie ciąży u pacjentki z ciężką postacią hemofilii A

Hemofilia A jest rzadką wrodzoną skazą krwotoczną przebiegającą  w sposób bardzo zróżnicowany: od przedłużonych krwawień po niewielkich urazach, poprzez  krwawienia domięśniowe i samoistne krwawienia dostawowe aż do krwotoków śródczaszkowych.

nowsze 1 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... 38 starsze