hematoonkologia.pl - portal edukacyjny dla lekarzy

AKTUALNOŚCI - HEMOFILIA

/ dr I. Woźnica-Karczmarz

Hemofilia a nowotwory

We wczesnych latach siedemdziesiątych  nastąpił znaczący przełom w leczeniu chorych na hemofilię.

/ dr M. Górska-Kosicka

Fizjoterapia u chorych na hemofilię

Większość wylewów występujących u chorych na hemofilię dotyczy narządu ruchu. Powtarzające się krwawienia do stawów i mięśni powodują ich uszkodzenia, ograniczenie ruchomości, a także dolegliwości bólowe.

/ dr I. Woźnica-Karczmarz

Udana indukcja immunotolerancji wysokimi dawkami czynnika VIII bogatego w czynnik von Willebranda i pulsami immunoglobin dożylnych: opis przypadku

Rozwój inhibitorów do czynnika VIII stanowi poważne powikłanie leczenia substytucyjnego u chorych z wrodzoną hemofilią A. Statystycznie dotyczy około 35% chorych, przeważnie z ciężką postacią choroby. Rozwój inhibitora prowadzi do braku skuteczności  leczenia substytucyjnego oraz stosowanej profilaktyki krwawień, zwiększając ryzyko krwawień i  uszkodzeń stawów, a także obniża komfort życia.

/ dr J. Zdziarska

Stosowanie APCC w skojarzeniu z kwasem traneksamowym

Koncentrat aktywowanych czynników zespołu protrombiny (APCC, preparat FEIBA) oraz rekombinowany aktywny czynnik VII (rVIIa, preparat NovoSeven) to tzw. preparaty omijające inhibitor, doprowadzające do generacji trombiny pomimo braku możliwości uzupełnienia czynnika VIII/IX we krwi pacjenta.

nowsze 1 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... 32 starsze