hematoonkologia.pl - portal edukacyjny dla lekarzy

Sponsor zakładki:

Baxter & TY

AKTUALNOŚCI - HEMOFILIA

/ dr I. Woźnica-Karczmarz

Pęknięcie śledziony i krwawienie śródczaszkowe u noworodka chorego na hemofilię – opis przypadku i przegląd piśmiennictwa

Samoistne pęknięcie prawidłowej śledziony zdarza się wyjątkowo rzadko. W większości przypadków do pęknięcia śledziony dochodzi w przypadku splenomegalii spowodowanej nowotworami hematologicznymi, infekcjami, chorobami metabolicznymi, erytroblastozą płodową czy nadciśnieniem wrotnym. Rzadziej przyczyną pęknięcia śledziony są pierwotne choroby śledziony, nowotwory śledziony lub nieprawidłowości w układzie hemostazy.

/ dr J. Zdziarska

Podawanie czynnika VIII krzepnięcia w ciągłym wlewie

Ciągły wlew czynnika VIII jest skuteczną metodą leczenia substytucyjnego w hemofilii A, stosowaną szczególnie chętnie w celu osłony dużych zabiegów operacyjnych. Powala na utrzymanie stabilnego poziomu czynnika VIII we krwi oraz oszczędność preparatu. W piśmiennictwie można spotkać jednak sugestie, że ciągły wlew sprzyja wytworzeniu inhibitora cz. VIII.

/ dr I. Woźnica-Karczmarz

Zaawansowane leczenie hemofilii - rzeczywistość czy fantazja?

Leczenie oparte na wykorzystaniu nowoczesnych metod takich jak terapia genowa, komórkowa, tkankowa  lub  technologia oparta na indukowaniu pluripotencjalnych komórek macierzystych stwarza ogromne możliwości leczenia wielu chorób jednogenowych, w tym również hemofilii.

/ dr M. Górska-Kosicka

Gojenie ran u chorych na skazy krwotoczne

W procesie gojenia ran chirurgicznych ważną rolę odgrywają krzepnięcie, stan zapalny, tworzenie ziarniny oraz przebudowa tkanki. Aby rana się wygoiła niezbędny jest prawidłowo przebiegający proces hemostazy z wytworzeniem odpowiedniej ilości trombiny. Dlatego też skazy krwotoczne min. hemofilia B, niedobór czynnika XIII czy nieprawidłowości fibrynogenu, upośledzają proces gojenia.

nowsze 1 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... 30 starsze