Twoja przeglądarka ma wyłączoną obsługę JavaScript - hematoonkologia.pl korzysta z tej technologii i zaleca włączenie jej! Jak to zrobić, przeczytasz w Pomocy Google lub na enable-javascript.com (w języku angielskim).

hematoonkologia.pl - portal edukacyjny dla lekarzy

Sponsor zakładki:

Baxter & TY

AKTUALNOŚCI - HEMOFILIA

/ dr J. Zdziarska

Indukcja immunotolerancji u chorych na hemofilię A powikłaną inhibitorem – jakie dawki czynnika VIII stosować?

Indukcja tolerancji immunologicznej wobec czynnika VIII (ITI, immune tolerance induction) jest jedyną znaną metodą eliminacji inhibitora czynnika VIII (cz. VIII) we wrodzonej hemofilii A. Skuteczność tej procedury w badaniach z niewielką liczbą pacjentów chorych na ciężką hemofilię A oraz międzynarodowych, retrospektywnych rejestrach wynosi 53-79%.

/ prof. P. Psuja

Konieczność natychmiastowego przywrócenia prawidłowej krzepliwości krwi u chorych leczonych doustnymi antykoagulantami z grupy antywitamin K

Blisko 1 % społeczeństwa jest przewlekle leczona doustnymi antykoagulantami z grupy antywitamin K (warfaryną, acenokumarolem). Leki te są stosowane celem zapobiegania i leczenia żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej, profilaktyki nawrotów zawału serca i udaru mózgu oraz zapobiegania zatorom tętniczym w miażdżycy naczyń, migotaniu przedsionków, wadach zastawkowych serca i po wszczepieniu zastawek serca [10].

/ dr M. Górska-Kosicka

Zalecenia dotyczące opieki nad chorymi na hemofilię

Opracowane zalecenia przedstawiają informacje które powinny być zawarte w dokumentacji chorego na hemofilię, a także niezbędne badania i testy umożliwiające poprawę opieki nad tą grupą pacjentów.

/ dr I. Woźnica-Karczmarz

Przeszłość, teraźniejszość i przyszłość hemofilii – przegląd piśmiennictwa

Przez ostatnie czterdzieści lat możliwości leczenia substytucyjnego czynnikami krzepnięcia miały ogromny wpływ na poprawę jakości opieki nad pacjentami z hemofilią. Po ujawnieniu się chorób wirusowych przenoszonych drogą krwiopochodną  w późnych latach siedemdziesiątych i wczesnych latach osiemdziesiątych spowodowanych przez koncentraty czynników krzepnięcia produkowane z pulowanego osocza nie poddanemu inaktywacji wirusów potrzeba bezpieczniejszego leczenia stała się kluczowa dla społeczności pacjentów chorych na hemofilię.

/ dr J. Zdziarska

Różnice w obrazie klinicznym hemofilii A i B

Obie hemofilie (A i B) zawsze uważano za choroby o analogicznym przebiegu klinicznym (fenotypie) i podobnej tendencji do krwawień. Za główny wyznacznik ciężkości choroby uważano poziom brakującego czynnika krzepnięcia, niezależnie od tego, czy jest to czynnik VIII czy IX. Obserwacje kliniczne wskazują jednak na pewne różnice między obiema hemofiliami, sugerujące, że niedobór czynnika VIII wiąże się z większą częstością krwawień niż niedobór czynnika IX.

nowsze 1 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... 28 starsze