Twoja przeglądarka ma wyłączoną obsługę JavaScript - hematoonkologia.pl korzysta z tej technologii i zaleca włączenie jej! Jak to zrobić, przeczytasz w Pomocy Google lub na enable-javascript.com (w języku angielskim).

Hematoonkologia.pl

Sponsor zakładki:

Baxter & TY
Adres jest usuwany po wysłaniu zaproszenia.
Zaproś znajomego
do odwiedzenia hematoonkologia.pl

AKTUALNOŚCI - HEMOFILIA

/ dr J. Zdziarska

Indywidualny dobór koncentratu czynnika VIII?

Ryzyko alloimmunizacji chorego otrzymującego preparaty białkowe (czyli w przypadku hemofilii ryzyko wytworzenia inhibitora) zależy od kilku czynników. Pierwszym z nich jest różnica między podawanym białkiem egzogennym a białkiem własnym, jeżeli jest wytwarzane przez organizm pacjenta. Drugim – genetyczna zmienność układu immunologicznego danego pacjenta (np. w obrębie białek MHC klasy II).

/ dr I. Woźnica-Karczmarz

Praktyka kliniczna. Dziecko krwawiące. Zaburzenia hemostazy wtórnej i fibrynolizy

Przyczyną powikłań krwotocznych u dzieci mogą być zaburzenia hemostazy wtórnej lub fibrynolizy. Dokładny wywiad osobniczy i rodzinny w powiązaniu ze szczegółowym badaniem pacjenta są niezbędne aby zróżnicować  krwawienie normalne z nieprawidłowym i podjąć dalsze działania diagnostyczne. Podstawowe badania układu krzepnięcia  obejmują czas protrombinowy (PT) i  czas częściowej tromboplastyny po aktywacji (APTT). Znajomość klasycznej kaskady krzepnięcia   z torem zewnątrzpochodnym, wewnątrzpochodnym i wspólnym jest bardzo przydatna  do określenia  potencjalnego defektu  krzepnięcia  i podjęcia  właściwej decyzji  o przeprowadzeniu dodatkowych  badań koagulologicznych.

/ dr J. Zdziarska

Rola czynnika von Willebranda w indukcji tolerancji immunologicznej u chorych z hemofilią A powikłaną inhibitorem

W przypadku hemofilii A powikłanej inhibitorem najważniejszym celem terapeutycznym jest przywrócenie odpowiedzi na leczenie koncentratem czynnika VIII (FVIII) – eliminacja inhibitora. Jest to niezwykle ważne z uwagi na większe zaawansowanie artropatii i gorszą jakość życia chorych z inhibitorem, u których leczenie i profilaktyka krwawień przy pomocy koncentratu czynnika VIII są niemożliwe.

/ dr M. Górska-Kosicka

Hemofilia powikłana inhibitorem – kontrowersje i wątpliwości

Jednym z najpoważniejszych powikłań leczenia hemofilii jest wytworzenie alloprzeciwciał przeciwko czynnikowi VIII zwanych inhibitorem.  Obecnie prowadzonych jest wiele badań mających na celu wyjaśnienie wpływu różnych czynników na wytworzenie inhibitora oraz ustalających najbardziej efektywny  sposób jego eliminacji.

/ dr I. Woźnica-Karczmarz

Problemy w diagnostyce i leczeniu choroby Rendu-Oslera-Webera

Choroba Rendu-Oslera-Webera - wrodzona naczyniakowatość krwotoczna (hereditary haemorrhagic teleangiectasia – HHT) jest uwarunkowaną genetycznie skazą naczyniową. Charakteryzuje się obecnością poszerzonych, łatwo krwawiących, patologicznych naczyń krwionośnych (teleangiektazji) związanych z narządami wszystkich trzech listków zarodkowych. Charakterystyczną cechą schorzenia  są krwawienia zarówno z błony śluzowej( nosa, przewodu pokarmowego, spojówki), skóry oraz krwawienia  do narządów w obrębie jamy brzusznej, krwawienia w centralnym układzie nerwowym  i w gałce ocznej.

nowsze 1 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... 26 starsze